Logo Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa

Webinar po niemiecku: Wejście na rynek polski: Jak dzięki odpowiedniej wiedzy osiągnąć zrównoważony rozwój firmy.

  • Event

20.11.2025 | online

Ihr Weg nach Polen
Canva
Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa zaprasza na szkolenie online po niemiecku:
„Wejście na rynek polski: Jak dzięki odpowiedniej wiedzy osiągnąć zrównoważony rozwój firmy.“

 

Webinar odbędzie się 20.11.2025 w godz. 10:00 - 14:00.

Opis szkolenia:

Szkolenie oferuje aktualny wgląd w sytuację gospodarczą Polski, pokazuje zalety tego kraju jako miejsca produkcji i rynku wzrostowego oraz wyjaśnia praktyczne przepisy prawa pracy i podatkowe. Ponadto przedstawione zostaną ważne kroki związane z zakładaniem przedsiębiorstwa i zatrudnieniem transgranicznym.

 

Szkolenie poprowadzą eksperci z AHK Polska – w pierwszej części Leo Mausbach przedstawi szczegółowy przegląd sytuacji gospodarczej Polski oraz szans i wyzwań dla niemieckich przedsiębiorstw na rynku polskim. Następnie Roland Fedorczyk omówi praktyczne kwestie związane z prawem pracy oraz najważniejsze aspekty zakładania działalności gospodarczej w Polsce.

Program:

Leo Mausbach, godz. 10:00 – 12:00

  • Sytuacja gospodarcza

Gospodarka Polski opiera się stagnacji w Europie, a handel niemiecko-polski nieustannie rośnie. Omówimy czynniki napędzające wzrost polskiego PKB oraz wyzwania, przed którymi stoi obecnie polski model gospodarczy.

  • Lokalizacja produkcji w Polsce

Polska coraz bardziej pozycjonuje się jako lokalizacja o najniższych kosztach i jest szczególnie popularnym miejscem nearshoringu dla niemieckich średnich przedsiębiorstw o wysokich wymaganiach technicznych. Podczas gdy inwestycje przez długi czas koncentrowały się głównie w południowo-zachodniej i zachodniej części kraju, postępująca rozbudowa infrastruktury otwiera coraz to nowe regiony dla lokowania przedsiębiorstw.

  • Polska jako rynek zbytu

Polska jest czwartym co do wielkości rynkiem zbytu dla Niemiec, a znaczenie tego kraju dla niemieckiego eksportu stale rośnie. W ubiegłym roku Niemcy wyeksportowały do Polski więcej towarów i usług niż do Chin. W jakich grupach produktów odnotowano największy wzrost w handlu dwustronnym? Jak wejść na rynek sąsiedniego kraju?

  • Q&A

 

Przerwa, godz. 12:00 – 12:15

 

 Roland Fedorczyk, godz. 12:15 – 13:45

  • Zatrudnienie transgraniczne jako wejście na rynek

1. Stosunek pracy zgodnie z prawem polskim

a. Rodzaje umów o pracę

b. Praktyczne aspekty polskiego prawa pracy = czas pracy, urlop, wynagrodzenie w przypadku choroby

c. Wypowiedzenie

2. Przegląd polskiego prawa ubezpieczeń społecznych i podatku dochodowego

  •  Założenie przedsiębiorstwa jako wejście na rynek

1. Rodzaje przedsiębiorstw: spółki kapitałowe i osobowe

a. Polska spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jako model najlepszych praktyk

b. Założenie polskiej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością

c. Zarządzanie przedsiębiorstwem

2. Przegląd polskiego prawa podatkowego dotyczącego podatku dochodowego od osób prawnych

  • Q&A

Koszt szkolenia:

• 200 EUR + VAT dla firm członkowskich AHK Polska
• 300 EUR + VAT dla firm nie-członkowskich AHK Polska

Język:

niemiecki

Formularz zgłoszeniowy

Na szkolenie prosimy rejestrować się przez formularz online poniżej do dnia 14.11.2025. 

Uwaga! Bezkosztowa rezygnacja wyłącznie pisemnie do dnia 13.11.2025.

Po tym terminie obciążymy Państwa pełnymi kosztami uczestnictwa. Do dnia 14.11.2025 uczestnicy otrzymają pisemne potwierdzenie udziału i link do webinaru. AHK Polska zastrzega sobie prawo do zmian w programie szkolenia lub zmiany terminu.

 

Zarejestruj się na wydarzenie

PRELEGENCI:

Leo Mausbach 

Od sześciu lat pracuje jako doradca biznesowy dla Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej z siedzibą w Warszawie. Wcześniej ukończył studia z politologii i międzynarodowych stosunków gospodarczych w Berlinie, Frankfurcie nad Odrą, Wrocławiu i Poznaniu. Jego wcześniejsze doświadczenia zawodowe obejmowały pracę dla Forum Ekonomicznego w Krynicy (obecnie Karpacz) oraz w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Leo Mausbach

Roland Fedorczyk, LL.M., studiował prawo niemieckie i polskie w Hanowerze i Krakowie, specjalizując się w międzynarodowym i publicznym prawie gospodarczym.

Początkowo jako prawnik w Berlinie, a później jako referent w Agencji Promocji Gospodarczej Republiki Federalnej Niemiec w Bonn (GTAI), Roland Fedorczyk zajmował się zawodowo kwestiami prawnymi w transgranicznym obrocie gospodarczym między Niemcami a Polską. Od 2016 roku Roland Fedorczyk jest dyrektorem działu prawnego i podatkowego w AHK Polska oraz członkiem dyrekcji tej organizacji.

 

 

Roland Fedorczyk

Kontakt

W kategoriach:

Sprawdź najnowsze wydarzenia

Zobacz wszystkie wydarzenia

Szukasz czegoś innego?

W naszym centrum informacyjnym znajdziesz najnowsze wiadomości, pliki do pobrania, filmy, podcasty.

Przejdź do centrum informacyjnego