Niemiecka motoryzacja znajduje się pod znaczną presją konkurencyjną. Wymaga to podejmowania strategicznych decyzji w walce o klienta, zarówno w zakresie kosztów, jak i technologii. W obliczu rynkowych wyzwań Bosch i Volkswagen pogłębiają współpracę w ramach Automated Driving Alliance.
W tym celu partnerzy rozwijają własny tzw. stos oprogramowania (zestaw współpracujących ze sobą technologii, języków programowania, narzędzi i pakietów oprogramowania), do wspomaganego i zautomatyzowanego prowadzenia pojazdów na poziomie 2 i 3. Obie firmy rozbudowują swoje dotychczasowe rozwiązania o najnowocześniejsze metody sztucznej inteligencji. Ma to doprowadzić do powstania bardziej wydajnych i inteligentnych systemów wspomagania kierowcy, które będą działać tak naturalnie, jak kierowca – podnosząc tym samym komfort jazdy na nowy poziom i zwiększając bezpieczeństwo. Pakiet oprogramowania obejmuje wszystkie istotne zadania poznawcze związane z postrzeganiem, interpretacją, podejmowaniem decyzji i działaniem.
Dzięki szerszemu zastosowaniu nowoczesnej sztucznej inteligencji Automated Driving Alliance zbliża się o kolejny krok do swojego celu: Bosch i Volkswagen chcą udostępnić automatyczną jazdę milionom prywatnych kierowców – od segmentu masowego po segment premium. Nowe funkcje jazdy pozwolą kierowcom w przyszłości na zdjęcie rąk z kierownicy w różnych sytuacjach na drodze. Pierwsze wdrożenia w flotach testowych są już dostępne i są obecnie systematycznie trenowane i rozwijane przy użyciu wielkich ilości danych. Od połowy 2026 r. ma być dostępny pakiet oprogramowania do zastosowania w projektach seryjnych.
Zautomatyzowane funkcje jazdy firmy Bosch i Volkswagen są przeznaczone do nowej architektury „Software-defined Vehicle” w koncernie Volkswagen.
Źr. : VW