Logo Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa

W rytmie wzrostu – mBank na Wieczorze Letnim AHK Polska

  • News

Rozmowa z Agnieszką Kaczyńską, Dyrektorką Departamentu Klientów Międzynarodowych, mBank SA

Agnieszka Kaczyńska, mBank
AHK Polska

AHK Polska: Wieczór Letni AHK Polska 2025 to nie tylko okazja do świętowania naszego jubileuszu, ale też świetny moment na networking i krótką przerwę po intensywnej pierwszej połowie roku. Cieszymy się, że mBank będzie z nami! Jakie sukcesy i kluczowe osiągnięcia może mBank wskazać w pierwszej połowie 2025 roku?

 

Agnieszka Kaczyńska: W I kwartale 2025 roku Grupa mBanku osiągnęła bardzo dobre wyniki operacyjne i finansowe. Zysk netto wyniósł 705,7 mln zł. Te postępy doceniają agencje ratingowe. W ostatnim czasie S&P, Moody’s i Fitch podwyższyły swoje oceny. Doceniono skuteczną redukcję ryzyka w portfelu kredytów walutowych, wzrost rentowności i silną pozycję kapitałową. To wyjątkowe zdarzenie potwierdza stabilność mBanku i jego zdolność do dalszego wzrostu.  Zysk netto mBanku po wyłączeniu hipotek walutowych wyniósłby ponad 1,2 mld zł, co przełożyłoby się na zwrot z kapitału (ROE) w wysokości 28,1%. W pierwszych trzech miesiącach 2025 roku w mBanku wzrósł portfel kredytowy w segmencie korporacyjnym i detalicznym. Dzięki silnym przychodom podstawowym, dochody ogółem utrzymaliśmy powyżej kwartalnego progu 3 mld zł. Kontynuujemy wzrostu organiczny i ekspansję biznesową: - baza klientów detalicznych wzrosła do 5 782 tys. klientów (+67 tys. w porównaniu do końca 2024 roku); - a liczba klientów korporacyjnych wzrosła do poziomu 36 516 klientów (+393 w porównaniu z poprzednim kwartałem).

 

AHK Polska: Na co szczególnie cieszycie się w drugiej połowie roku – zarówno w kontekście planów biznesowych, jak i współpracy z AHK Polska?

 

AK: Z optymizmem patrzymy w przyszłość. Konsekwentnie realizujemy strategię, która przynosi korzyści zarówno klientom, jak i akcjonariuszom, umacniając wiodącą pozycję mBanku na polskim rynku bankowym

mBank bardzo aktywnie wspiera klientów niemieckojęzycznych w Polsce i wszystkie aktywności AHK są dla nas niezwykle cenną platformą do spotkań i networkingu. Szczególnie cieszymy się na udział naszej mbankowej drużyny w XII Turnieju Piłki Nożnej AHK w Goczałkowicach. Będzie to nasz debiut na turnieju i nie możemy się doczekać sportowej, koleżeńskiej rywalizacji. Cieszymy się, że możemy być partnerem przy jesiennej konferencji Rynki Przyszłości w Niemczech.

 

AHK Polska: Jakie działania lub projekty mBank realizuje obecnie, które wyróżniają go na tle sektora finansowego – np. w obszarze innowacji, cyfryzacji lub ESG?

 

AK: Pod koniec ubiegłego roku wprowadziliśmy na rynek mOkazje zakupy – innowacyjną na rynku usługę, dzięki której klienci mBanku mogą zamawiać produkty bezpośrednio w aplikacji bankowej. W zakładce „Zakupy” klienci znajdą około 1,5 mln produktów z blisko 2 tys. kategorii. A także przygotowane specjalnie dla każdego z nich rekomendacje (na podstawie m.in. zwyczajów zakupowych), promocje i okazje dnia.

W znalezieniu odpowiedniego produktu pomaga też wyszukiwarka, z opcją filtrowania i sortowania według różnych kryteriów. Funkcji ułatwiających zrobienie zakupów jest więcej. Usługa ma bowiem pełną funkcjonalność znaną klientom z popularnych platform zakupowych. To efekt współpracy mBanku z Morele.net. Projekt jest też spełnieniem jednego ze strategicznych założeń czyli rozwoju w obszarze e-commerce.

To z czego jesteśmy niezwykle dumni to nasze zaangażowanie w finansowanie zrównoważonych inwestycji. W 2024 roku mBank przeznaczył na ten cel ponad 7,6 mld zł. Kolejne ponad 8,5 mld zmobilizował w ramach organizacji emisji zielonych obligacji i w ramach konsorcjów. Łączna kwota 16,1 mld zł to konkretny wyraz zaangażowania banku w działania na rzecz zielonej transformacji i zrównoważonego rozwoju. Już w 2017 roku mBank, jako pierwsza instytucja finansowa w Polsce, sfinansował pierwszy projekt OZE działający w ramach tzw. systemu aukcyjnego. Od momentu wprowadzenia w 2018 roku polityki kredytowej dotyczącej finansowania instalacji odnawialnych źródeł energii, bank sukcesywnie zwiększa swoje zaangażowanie w zielone inwestycje. Dzięki odpowiedniemu wsparciu finansowemu pomagamy naszym klientom wdrażać innowacyjne rozwiązania i realizować cele środowiskowe. Każda zainwestowana złotówka to krok w stronę nowoczesnej, niskoemisyjnej gospodarki, która będzie przyjazna dla przyszłych pokoleń, odporna na zmiany klimatyczne i konkurencyjna na globalnym rynku.

mBank ponad rok temu powołał wewnętrzny inkubator, którego celem jest dostarczenie rozwiązań opartych na generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI). Rozwiązania te funkcjonują już w obszarze reklamacji, analizy danych i jakości obsługi oraz wspierają doradców korporacyjnych. Mają pomagać pracownikom w codziennych obowiązkach i wpływać na poprawę jakości obsługi. W założeniu każde z nich będzie mogło być wykorzystane także w innych działach.

 

AHK Polska: Jakie mają Państwo oczekiwania wobec Letniego Wieczoru AHK Polska? Na co szczególnie się Państwo cieszą?

 

AK: mBank od lat bierze udział w Wieczorze Letnim, jest to dla nas świetna okazja do spotkania znajomych i networkingu w miłej atmosferze  i pięknym miejscu. Co roku zaskakuje nas też wysoki poziom programu artystycznego. Liczymy, że w tym roku będzie tak samo.

 

AHK Polska: Dziękujemy za rozmowę.

W kategoriach:

Przeczytaj najnowsze artykuły

Zobacz wszystkie artykuły

Szukasz czegoś innego?

In our information centre, you can find the latest news, downloads, videos, podcasts...

Przejdź do centrum informacyjnego