Logo Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa

W rytmie wzrostu – mBank na Wieczorze Letnim AHK Polska

  • News

Rozmowa z Agnieszką Kaczyńską, Dyrektorką Departamentu Klientów Międzynarodowych, mBank SA

Agnieszka Kaczyńska, mBank
AHK Polska

AHK Polska: Wieczór Letni AHK Polska 2025 to nie tylko okazja do świętowania naszego jubileuszu, ale też świetny moment na networking i krótką przerwę po intensywnej pierwszej połowie roku. Cieszymy się, że mBank będzie z nami! Jakie sukcesy i kluczowe osiągnięcia może mBank wskazać w pierwszej połowie 2025 roku?

 

Agnieszka Kaczyńska: W I kwartale 2025 roku Grupa mBanku osiągnęła bardzo dobre wyniki operacyjne i finansowe. Zysk netto wyniósł 705,7 mln zł. Te postępy doceniają agencje ratingowe. W ostatnim czasie S&P, Moody’s i Fitch podwyższyły swoje oceny. Doceniono skuteczną redukcję ryzyka w portfelu kredytów walutowych, wzrost rentowności i silną pozycję kapitałową. To wyjątkowe zdarzenie potwierdza stabilność mBanku i jego zdolność do dalszego wzrostu.  Zysk netto mBanku po wyłączeniu hipotek walutowych wyniósłby ponad 1,2 mld zł, co przełożyłoby się na zwrot z kapitału (ROE) w wysokości 28,1%. W pierwszych trzech miesiącach 2025 roku w mBanku wzrósł portfel kredytowy w segmencie korporacyjnym i detalicznym. Dzięki silnym przychodom podstawowym, dochody ogółem utrzymaliśmy powyżej kwartalnego progu 3 mld zł. Kontynuujemy wzrostu organiczny i ekspansję biznesową: - baza klientów detalicznych wzrosła do 5 782 tys. klientów (+67 tys. w porównaniu do końca 2024 roku); - a liczba klientów korporacyjnych wzrosła do poziomu 36 516 klientów (+393 w porównaniu z poprzednim kwartałem).

 

AHK Polska: Na co szczególnie cieszycie się w drugiej połowie roku – zarówno w kontekście planów biznesowych, jak i współpracy z AHK Polska?

 

AK: Z optymizmem patrzymy w przyszłość. Konsekwentnie realizujemy strategię, która przynosi korzyści zarówno klientom, jak i akcjonariuszom, umacniając wiodącą pozycję mBanku na polskim rynku bankowym

mBank bardzo aktywnie wspiera klientów niemieckojęzycznych w Polsce i wszystkie aktywności AHK są dla nas niezwykle cenną platformą do spotkań i networkingu. Szczególnie cieszymy się na udział naszej mbankowej drużyny w XII Turnieju Piłki Nożnej AHK w Goczałkowicach. Będzie to nasz debiut na turnieju i nie możemy się doczekać sportowej, koleżeńskiej rywalizacji. Cieszymy się, że możemy być partnerem przy jesiennej konferencji Rynki Przyszłości w Niemczech.

 

AHK Polska: Jakie działania lub projekty mBank realizuje obecnie, które wyróżniają go na tle sektora finansowego – np. w obszarze innowacji, cyfryzacji lub ESG?

 

AK: Pod koniec ubiegłego roku wprowadziliśmy na rynek mOkazje zakupy – innowacyjną na rynku usługę, dzięki której klienci mBanku mogą zamawiać produkty bezpośrednio w aplikacji bankowej. W zakładce „Zakupy” klienci znajdą około 1,5 mln produktów z blisko 2 tys. kategorii. A także przygotowane specjalnie dla każdego z nich rekomendacje (na podstawie m.in. zwyczajów zakupowych), promocje i okazje dnia.

W znalezieniu odpowiedniego produktu pomaga też wyszukiwarka, z opcją filtrowania i sortowania według różnych kryteriów. Funkcji ułatwiających zrobienie zakupów jest więcej. Usługa ma bowiem pełną funkcjonalność znaną klientom z popularnych platform zakupowych. To efekt współpracy mBanku z Morele.net. Projekt jest też spełnieniem jednego ze strategicznych założeń czyli rozwoju w obszarze e-commerce.

To z czego jesteśmy niezwykle dumni to nasze zaangażowanie w finansowanie zrównoważonych inwestycji. W 2024 roku mBank przeznaczył na ten cel ponad 7,6 mld zł. Kolejne ponad 8,5 mld zmobilizował w ramach organizacji emisji zielonych obligacji i w ramach konsorcjów. Łączna kwota 16,1 mld zł to konkretny wyraz zaangażowania banku w działania na rzecz zielonej transformacji i zrównoważonego rozwoju. Już w 2017 roku mBank, jako pierwsza instytucja finansowa w Polsce, sfinansował pierwszy projekt OZE działający w ramach tzw. systemu aukcyjnego. Od momentu wprowadzenia w 2018 roku polityki kredytowej dotyczącej finansowania instalacji odnawialnych źródeł energii, bank sukcesywnie zwiększa swoje zaangażowanie w zielone inwestycje. Dzięki odpowiedniemu wsparciu finansowemu pomagamy naszym klientom wdrażać innowacyjne rozwiązania i realizować cele środowiskowe. Każda zainwestowana złotówka to krok w stronę nowoczesnej, niskoemisyjnej gospodarki, która będzie przyjazna dla przyszłych pokoleń, odporna na zmiany klimatyczne i konkurencyjna na globalnym rynku.

mBank ponad rok temu powołał wewnętrzny inkubator, którego celem jest dostarczenie rozwiązań opartych na generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI). Rozwiązania te funkcjonują już w obszarze reklamacji, analizy danych i jakości obsługi oraz wspierają doradców korporacyjnych. Mają pomagać pracownikom w codziennych obowiązkach i wpływać na poprawę jakości obsługi. W założeniu każde z nich będzie mogło być wykorzystane także w innych działach.

 

AHK Polska: Jakie mają Państwo oczekiwania wobec Letniego Wieczoru AHK Polska? Na co szczególnie się Państwo cieszą?

 

AK: mBank od lat bierze udział w Wieczorze Letnim, jest to dla nas świetna okazja do spotkania znajomych i networkingu w miłej atmosferze  i pięknym miejscu. Co roku zaskakuje nas też wysoki poziom programu artystycznego. Liczymy, że w tym roku będzie tak samo.

 

AHK Polska: Dziękujemy za rozmowę.

W kategoriach:

Przeczytaj najnowsze artykuły

Zobacz wszystkie artykuły
  • VW Poznań - Września Aktualności

    Volkswagen zainwestuje we Wrześni 1,5 mld złotych w rozbudowę zakładu

    Volkswagen Poznań rozbuduje fabrykę we Wrześni o dwie nowe hale, przeznaczone do produkcji kolejnej generacji w pełni elektrycznego modelu Crafter. 24 listopada wmurowano kamień węgielny pod nową inwestycję, której wartość szacowana jest na 1,5 mld złotych. Początek zaawansowanych prac budowlanych planowany jest na pierwszy kwartał przyszłego roku, a zakończenie i wyposażenie obu hal powinno nastąpić do 2027 roku.

  • Niemcy stawiają Polskę za przykład we wdrażaniu technologii Aktualności

    Niemcy stawiają Polskę za przykład we wdrażaniu technologii

    Polska coraz bardziej zyskuje na znaczeniu jako partner technologiczny niemieckiej gospodarki. W ramach konferencji Polsko-Niemieckie Rynki Przyszłości, która odbyła się 27 listopada 2025 r. w Berlinie, minister ds. cyfryzacji Krzysztof Gawkowski i jego niemiecki odpowiednik Karsten Wildberger podkreślili zamiar podpisania memorandum o współpracy w zakresie gospodarki cyfrowej. W ramach przygotowań w ambasadzie Rzeczypospolitej Polskiej w Berlinie odbyło się spotkanie z udziałem wysokich rangą przedstawicieli przedsiębiorstw obu krajów. Konferencja została zorganizowana przez Polsko-Niemiecką Izbę Przemysłowo-Handlową (AHK).

Szukasz czegoś innego?

W naszym centrum informacyjnym znajdziesz najnowsze wiadomości, pliki do pobrania, filmy, podcasty.

Przejdź do centrum informacyjnego