AHK Polska: Wieczór Letni AHK Polska 2025 to nie tylko okazja do świętowania naszego jubileuszu, ale też świetny moment na networking i krótką przerwę po intensywnej pierwszej połowie roku. Cieszymy się, że Boehringer Ingelheim Polska będzie z nami! Jak Boehringer Ingelheim Polska ocenia pierwszą połowę 2025 roku? Na co szczególnie cieszycie się w drugiej połowie roku – zarówno w kontekście planów biznesowych, jak i współpracy z AHK Polska?
Pia Schall: Jako firma skupiamy się na długofalowym działaniu. Naszą ambicją jest tworzyć wartość poprzez wprowadzanie innowacji, mając przed sobą jasny cel: dbać o zdrowie i lepsze życie ludzi i zwierząt. Cieszy nas, że podobne podejście możemy coraz częściej zaobserwować wśród innych interesariuszy systemu ochrony zdrowia. Prezydencja Polski w Radzie Unii Europejskiej jako jeden z priorytetów zdrowotnych wskazała profilaktykę, tak istotną dla utrzymania populacji w zdrowiu. Doceniamy nowoutworzony program profilaktyczny Moje Zdrowie i nie możemy się doczekać kolejnych działań w tym obszarze, m. in. zapowiadanego zaangażowania medycyny pracy w profilaktykę.
W AHK Polska jesteśmy aktywni w ramach trzech komisji: komisji ds. ochrony zdrowia, komisji ds. compliance i komisji ds. rynku pracy. Widzimy wartość dyskusji, które odbywają się w ramach komisji AHK i cieszymy się na kolejne, planowane w drugiej połowie roku spotkania z przedstawicielami strony publicznej.
AHK Polska: Boehringer Ingelheim Polska od lat łączy zaawansowaną naukę z troską o zdrowie ludzi i zwierząt. Z którego ze swoich ostatnich osiągnięć – naukowego, innowacyjnego lub społecznego – są Państwo szczególnie dumni? Co najlepiej oddaje dziś tożsamość i ambicje firmy?
PS: Jesteśmy firmą innowacyjną, więc badania kliniczne stanowią trzon działania naszej firmy. Skupiamy się na obszarach o niezaspokojonych potrzebach zdrowotnych. Od lat jesteśmy aktywni w obszarze chorób płuc, gdzie stale poszerzamy nasze portfolio, prowadzimy także badania w obszarze onkologii. Choroby metaboliczne również pozostają w centrum uwagi naszej firmy. Mamy aktywne badania kliniczne w zakresie choroby otyłościowej, MASH, przewlekłej choroby nerek, niewydolności serca i zawale serca. Nasza ciągła motywacja i zaangażowanie do dostarczania pacjentom najlepszego i najnowocześniejszego leczenia stanowią ogromny powód do dumy.
Równocześnie angażujemy się w działania edukacyjne dedykowane pacjentom. Aktualnie prowadzimy cztery działania kampanijne. Widzimy, że prowadzone od lat aktywności spotykają się z dobrym odbiorem ze strony pacjentów, a przygotowywane materiały stanowią merytoryczne uzupełnienie ich wiedzy.
AHK Polska: Jakie mają Państwo oczekiwania wobec Letniego Wieczoru AHK Polska? Na co szczególnie się Państwo cieszą?
PS: Wieczór Letni AHK Polska to okazja do spędzenia czasu wśród firm członkowskich AHK Polska i zaproszonych gości. Liczymy na miły wieczór, a w związku z 30-leciem AHK w Polsce jest co świętować.
AHK Polska: Dziękuję za rozmowę.