Niemiecko-polska firma Inuru przenosi produkcję innowacyjnych technologii z Azji z powrotem do Europy. Marcin Ratajczak, założyciel Inuru, jest przekonany, że jego rozwiązania OLED zajmą trwałą i przyszłościową pozycję na rynku i będą miały znaczący wpływ na branżę. Firma specjalizuje się w druku OLED dla produktów z branży bezpieczeństwa, mody i gastronomii. Ratajczak ma nadzieję, że dzięki niemiecko-polskiej nagrodzie gospodarczej AHK Polska jego marka zyska większą widoczność.
Renomowana niemiecko-polska nagroda gospodarcza AHK Polska, przyznawana przedsiębiorstwom od 2021 roku, honoruje udane projekty dwustronne oraz wybitne innowacje. Również w tym roku o nagrodę ubiegało się wiele firm, z których pięć finalistów wzięło udział w uroczystej gali AHK Polska – wśród nich: Coding Giants, Kirchhoff Automotive, PREVAC, ZW Automation i właśnie Inuru.
Marcin Ratajczak, współzałożyciel i dyrektor generalny Inuru, powiedział podczas odbierania nagrody: „Ta nagroda ma ogromne znaczenie dla mnie i mojej firmy! Zwiększa ona naszą widoczność na rynku niemieckim i polskim, co jest szczególnie ważne dla naszej długoterminowej wizji rozwoju w Niemczech, Polsce i Europie”.
Konkurs jest inicjatywą promującą zainteresowanie współpracą transgraniczną. „Ma to szczególne znaczenie w bieżącym roku jubileuszowym AHK Polska. 30 lat współpracy niemiecko-polskiej zbliżyło nasze kraje i sprawiło, że dwustronne relacje biznesowe stały się najściślejsze w całej Unii Europejskiej” – podkreśla Lars Gutheil, dyrektor zarządzający AHK Polska. „Nasze mocne strony się uzupełniają: podczas gdy Niemcy dysponują ugruntowaną międzynarodową bazą przemysłową, Polska wnosi siłę innowacyjności i dynamikę. Szczególnie w przyszłościowych dziedzinach, takich jak IT, energetyka, technika medyczna czy technologie bezpieczeństwa, powstają projekty, które przyczyniają się do wzmocnienia europejskiej konkurencyjności i oferują przedsiębiorstwom możliwości rozwoju nawet w trudnych warunkach rynkowych. Laureat konkursu doskonale odzwierciedla intencje naszej nagrody”.
Podczas imprezy rywalizacja między uczestnikami była zacięta, a ostatecznie decydujące znaczenie miały głosy publiczności. Głosy składały się w 50 procentach z oceny jury – w tym poprzedzającego głosowania internetowego – oraz w 50 procentach z głosów gości gali. W tym roku w imprezie wzięło udział około 400 osób.
Organizator, Niemiecko-Polska Izba Przemysłowo-Handlowa z siedzibą w Warszawie, jest częścią światowej sieci niemieckich izb handlowych za granicą (AHK). Z prawie 1200 przedsiębiorstwami członkowskimi jest to zdecydowanie największa dwustronna sieć przedsiębiorstw w Polsce.