Logo Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa

Firma Inuru zdobywa Polsko-Niemiecką Nagrodę Gospodarczą 2025

  • News

Niemiecko-polska firma Inuru przenosi produkcję innowacyjnych technologii z Azji z powrotem do Europy. Marcin Ratajczak, założyciel Inuru, jest przekonany, że jego rozwiązania OLED zajmą trwałą i przyszłościową pozycję na rynku i będą miały znaczący wpływ na branżę.

Firma Inuru zdobywa Polsko-Niemiecką Nagrodę Gospodarczą 2025
AHK Polska

Niemiecko-polska firma Inuru przenosi produkcję innowacyjnych technologii z Azji z powrotem do Europy. Marcin Ratajczak, założyciel Inuru, jest przekonany, że jego rozwiązania OLED zajmą trwałą i przyszłościową pozycję na rynku i będą miały znaczący wpływ na branżę. Firma specjalizuje się w druku OLED dla produktów z branży bezpieczeństwa, mody i gastronomii. Ratajczak ma nadzieję, że dzięki niemiecko-polskiej nagrodzie gospodarczej AHK Polska jego marka zyska większą widoczność.

 

Renomowana niemiecko-polska nagroda gospodarcza AHK Polska, przyznawana przedsiębiorstwom od 2021 roku, honoruje udane projekty dwustronne oraz wybitne innowacje. Również w tym roku o nagrodę ubiegało się wiele firm, z których pięć finalistów wzięło udział w uroczystej gali AHK Polska – wśród nich: Coding Giants, Kirchhoff Automotive, PREVAC, ZW Automation i właśnie Inuru.

 

Marcin Ratajczak, współzałożyciel i dyrektor generalny Inuru, powiedział podczas odbierania nagrody: „Ta nagroda ma ogromne znaczenie dla mnie i mojej firmy! Zwiększa ona naszą widoczność na rynku niemieckim i polskim, co jest szczególnie ważne dla naszej długoterminowej wizji rozwoju w Niemczech, Polsce i Europie”.

 

Konkurs jest inicjatywą promującą zainteresowanie współpracą transgraniczną. „Ma to szczególne znaczenie w bieżącym roku jubileuszowym AHK Polska. 30 lat współpracy niemiecko-polskiej zbliżyło nasze kraje i sprawiło, że dwustronne relacje biznesowe stały się najściślejsze w całej Unii Europejskiej” – podkreśla Lars Gutheil, dyrektor zarządzający AHK Polska. „Nasze mocne strony się uzupełniają: podczas gdy Niemcy dysponują ugruntowaną międzynarodową bazą przemysłową, Polska wnosi siłę innowacyjności i dynamikę. Szczególnie w przyszłościowych dziedzinach, takich jak IT, energetyka, technika medyczna czy technologie bezpieczeństwa, powstają projekty, które przyczyniają się do wzmocnienia europejskiej konkurencyjności i oferują przedsiębiorstwom możliwości rozwoju nawet w trudnych warunkach rynkowych. Laureat konkursu doskonale odzwierciedla intencje naszej nagrody”.

 

Podczas imprezy rywalizacja między uczestnikami była zacięta, a ostatecznie decydujące znaczenie miały głosy publiczności. Głosy składały się w 50 procentach z oceny jury – w tym poprzedzającego głosowania internetowego – oraz w 50 procentach z głosów gości gali. W tym roku w imprezie wzięło udział około 400 osób.

 

Organizator, Niemiecko-Polska Izba Przemysłowo-Handlowa z siedzibą w Warszawie, jest częścią światowej sieci niemieckich izb handlowych za granicą (AHK). Z prawie 1200 przedsiębiorstwami członkowskimi jest to zdecydowanie największa dwustronna sieć przedsiębiorstw w Polsce.

W kategoriach:

Przeczytaj najnowsze artykuły

Zobacz wszystkie artykuły
  • Ankieta koniunkturalna DIHK Jesień 2025:  Wyjście z kryzysu nadal trudne: przedsiębiorstwa nie odczuwają jeszcze atmosfery ożywienia gospodarczego Aktualności

    Ankieta koniunkturalna DIHK Jesień 2025: wyjście z kryzysu nadal trudne

    Indeks nastrojów DIHK utrzymuje się na poziomie pesymistycznym - przedsiębiorstwa nie odczuwają jeszcze atmosfery ożywienia gospodarczego. Helena Melnikov: „Reformy nie docierają jeszcze do przedsiębiorstw. Potrzebują one większej siły przebicia: koszty muszą spaść, tempo musi wzrosnąć”.

  • AHK Polska obejmuje przedstawicielstwo Wolnego Kraju Związkowego Saksonii Aktualności

    AHK Polska obejmuje przedstawicielstwo Wolnego Kraju Związkowego Saksonii

    Saksońska Agencja Wspierania Gospodarki (Wirtschaftsförderung Sachsen GmbH - WFS) powierzyła prowadzenie swojej przyszłej działalności na rynku polskim Polsko-Niemieckiej Izbie Przemysłowo-Handlowej (AHK). Dzięki obecności AHK Polska na miejscu, przedsiębiorstwa z Saksonii będą mogły w przyszłości liczyć na jeszcze bardziej ukierunkowane wsparcie w zakresie wejścia na rynek, budowania sieci kontaktów i poszukiwania partnerów. Także polskie przedsiębiorstwa, planujące wejście na rynek saksoński, mogą zwracać się bezpośrednio do AHK Polska.

  • „Made in Germany” już nie wystarcza Aktualności

    „Made in Germany” już nie wystarcza

    Niemieckie firmy działające w Polsce w coraz większym stopniu koncentrują się na utrzymaniu pozycji cenowej swoich produktów oraz udziału w rynku. Nie mogą już polegać wyłącznie na pozytywnych skojarzeniach związanych z pochodzeniem własnych produktów, oznaczonych jako „made in Germany”. Polski rynek rządzi się własnymi zasadami — również w przypadku firm międzynarodowych — co potwierdza najnowsze badanie agencji brandingowej Dragon Rouge na zlecenie Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej (AHK Polska).

Szukasz czegoś innego?

W naszym centrum informacyjnym znajdziesz najnowsze wiadomości, pliki do pobrania, filmy, podcasty.

Przejdź do centrum informacyjnego