Logo Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa

Razem silni w czasach globalnych przemian

  • News

W dniu 14 października Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa (AHK Polska) świętowała w Warszawie 30-lecie działalności, organizując konferencję jubileuszową. Pod hasłem „30 lat AHK Polska – budowanie mostów na przyszłość” spotkali się przedstawiciele świata gospodarki, polityki i nauki, aby omówić strategie odpornej i zorientowanej na przyszłość współpracy.

Razem silni w czasach globalnych przemian
AHK Polen

W dniu 14 października Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa (AHK Polska) świętowała w Warszawie 30-lecie działalności, organizując konferencję jubileuszową. Pod hasłem „30 lat AHK Polska – budowanie mostów na przyszłość” spotkali się przedstawiciele świata gospodarki, polityki i nauki, aby omówić strategie odpornej i zorientowanej na przyszłość współpracy. Podkreślono, że Niemcy i Polska postrzegają się dziś jako podwójne centrum gospodarcze Europy, połączone zaufaniem, siłą innowacyjności i wspólną odpowiedzialnością za konkurencyjność kontynentu.

 

Konferencję otworzyli Katarzyna Byczkowska, prezes AHK Polska, Sofie Geisel z Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej, Jens Beiküfner z Ambasady Niemiec w Warszawie oraz Ignacy Niemczycki, sekretarz stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych RP.

 

Dyrektor generalny AHK Lars Gutheil wraz z byłymi dyrektorami generalnymi Gabrielą Jaworek i Larsem Bosse podsumowali trzy dekady udanej pracy Izby. „30 lat Izby Handlowej to trzy dekady wspólnych sukcesów”, powiedział Gutheil. „Od początków lat 90. wyrosło partnerstwo, które dziś stanowi jeden z filarów europejskiej gospodarki”.

 

Jednym z głównych tematów konferencji jubileuszowej była „Suwerenność cyfrowa: gospodarka i bezpieczeństwo w kontekście globalnym”. W panelu dyskusyjnym udział wzięli Andrzej Dopierała (Asseco Data Systems SA), dr Agnieszka Jankowska (T-Mobile Polska), Michał Popiołek (mBank) i Jan Jakub Szczyrek (MindMade, WB-Gruppe), a moderatorem była Ilona Antoniszyn (Volkswagen AG). Podkreślili oni, że niezależność cyfrowa Europy może zostać zapewniona jedynie poprzez wspólne inwestycje, badania i budowanie kompetencji.

 

Kolejny panel poświęcony był komunikacji marki między Niemcami a Polską. Pod hasłem „Marka spotyka rynek” AHK Polska i agencja Dragon Rouge przedstawiły wyniki wspólnego badania. W dyskusji wzięli udział między innymi Anna Biekionis (DKV Mobility Polska), Franziska Giffey (senator ds. gospodarki, energii i przedsiębiorstw, Berlin), Arkadiusz Łoś (Dragon Rouge), Beata Mitukiewicz (PKO Bank Polski), Magdalena Roman (fritz-kola) i Thomas Schardt (MakoLab Deutschland GmbH). Moderatorem dyskusji była dr Ewa Łabno-Falęcka (Mercedes-Benz Vans Project Jawor).

 

Na zakończenie prof. Marcin Piątkowski omówił perspektywy gospodarcze Europy. Niemcy jako silnik gospodarczy i Polska jako centrum wzrostu gospodarczego pokazały, jak współpraca i innowacje mogą wzmocnić europejską gospodarkę.

 

„Najbliższe 30 lat nie będzie łatwiejsze, ale oferuje ogromne możliwości” – podsumował Gutheil. „Jeśli postawimy na otwartość, zaufanie i innowacje, Niemcy i Polska będą mogły wspólnie podążać nowymi ścieżkami i zapewnić Europie przyszłość”.

 

Konferencja jubileuszowa jasno pokazała, że partnerstwo niemiecko-polskie pozostaje decydującym czynnikiem wzrostu, stabilności i spójności w Europie.

W kategoriach:

Przeczytaj najnowsze artykuły

Zobacz wszystkie artykuły
  • Ankieta koniunkturalna DIHK Jesień 2025:  Wyjście z kryzysu nadal trudne: przedsiębiorstwa nie odczuwają jeszcze atmosfery ożywienia gospodarczego Aktualności

    Ankieta koniunkturalna DIHK Jesień 2025: wyjście z kryzysu nadal trudne

    Indeks nastrojów DIHK utrzymuje się na poziomie pesymistycznym - przedsiębiorstwa nie odczuwają jeszcze atmosfery ożywienia gospodarczego. Helena Melnikov: „Reformy nie docierają jeszcze do przedsiębiorstw. Potrzebują one większej siły przebicia: koszty muszą spaść, tempo musi wzrosnąć”.

  • AHK Polska obejmuje przedstawicielstwo Wolnego Kraju Związkowego Saksonii Aktualności

    AHK Polska obejmuje przedstawicielstwo Wolnego Kraju Związkowego Saksonii

    Saksońska Agencja Wspierania Gospodarki (Wirtschaftsförderung Sachsen GmbH - WFS) powierzyła prowadzenie swojej przyszłej działalności na rynku polskim Polsko-Niemieckiej Izbie Przemysłowo-Handlowej (AHK). Dzięki obecności AHK Polska na miejscu, przedsiębiorstwa z Saksonii będą mogły w przyszłości liczyć na jeszcze bardziej ukierunkowane wsparcie w zakresie wejścia na rynek, budowania sieci kontaktów i poszukiwania partnerów. Także polskie przedsiębiorstwa, planujące wejście na rynek saksoński, mogą zwracać się bezpośrednio do AHK Polska.

  • „Made in Germany” już nie wystarcza Aktualności

    „Made in Germany” już nie wystarcza

    Niemieckie firmy działające w Polsce w coraz większym stopniu koncentrują się na utrzymaniu pozycji cenowej swoich produktów oraz udziału w rynku. Nie mogą już polegać wyłącznie na pozytywnych skojarzeniach związanych z pochodzeniem własnych produktów, oznaczonych jako „made in Germany”. Polski rynek rządzi się własnymi zasadami — również w przypadku firm międzynarodowych — co potwierdza najnowsze badanie agencji brandingowej Dragon Rouge na zlecenie Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej (AHK Polska).

Szukasz czegoś innego?

W naszym centrum informacyjnym znajdziesz najnowsze wiadomości, pliki do pobrania, filmy, podcasty.

Przejdź do centrum informacyjnego